Laktose- og glutenfrie rislapper

av | Frokost og lunsj, lavFODMAP oppskrifter

Har du ekstra laktosefri risgrøt etter middagen? Lag laktose- og glutenfrie rislapper til frokost eller lunsj dagen etter! Hvis du ønsker noen litt mer mettende lapper kan du erstatte litt av potetemelet med havremel (lag ditt eget havremel)

Laktose- og glutenfrie rislapper

5 dl. risgrøt laget med laktosefri melk (eller Tine sin laktosefrie risengrynsgrøt)

3 egg

1 ts. bakepulver el. 1/2 ts. natron

Ca. 100 g. potetemel (kan også bruk annet glutenfritt mel)

Litt sukker, ev. litt kardemomme og kanel om du liker det.

Fremgangsmåte:

Bland alle ingrediensene og stek på middels varme. Serveres med syltetøy, sukker eller annet vanlig pålegg. Disse fungerer godt som substitutt for skiver!

 

Lagre

Lagre

Annonse
Cecilie Hauge Ågotnes

Cecilie Hauge Ågotnes

Grunder, Entreprenør, blogger og forfatter

Siden jeg alltid har likt å skrive ble det naturlig for meg å starte denne bloggen for å fortelle min IBS-historie. Jeg å dele hverdagen med irritabel tarm og alt som følger med, slik som hvordan jeg har praktisert lavFODMAP-dietten og hvordan det er å leve med kronisk sykdom.

Del denne oppskriften på:

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Annonse