Skjermbilde 2015-04-10 kl. 17.51.14

(Sponset) Vil du være førstemann til å få tilbud om kurs, konkurranser, foredrag, boksigneringer og andre nyheter? Meld deg på nyhetsbrevet på høyre side og vær med i trekningen om dette urtekrydderet og en deilig olivenolje fra Oliviers & Co i Bergen. Trekning søndag kveld! Senere i dag drar jeg på en aldri så liten ferietur til Glasgow. Kofferten er pakket med div. lavFODMAP-mat og snacks. I morgen skal jeg fortelle hva jeg har i (den store) kofferten min! (Denne konkurransen var i 2015 og er over nå 🙂 )

 

Lagre

Cecilie Hauge Ågotnes

Cecilie Hauge Ågotnes

Grunder, skribent og forfatter

Siden jeg alltid har likt å skrive og å lage mat ble det naturlig for meg å starte denne bloggen for å fortelle min IBS-historie. Her deler jeg hverdagen med irritabel tarm og alt som følger med, hvordan jeg har praktisert lavFODMAP-dietten og hvordan det er å leve med kronisk sykdom.

4 Kommentarer

  1. matmorgro

    Kan vel ikkje vera fyrstekvinne når eg allerede har meldt meg på:-)
    God tur til Skotland, pass deg for det mørke ølet:-)
    Gro

    • Cecilie

      Jeg tror du abonnerer på blogginnlegg Gro, ikke på nyhetsbrevet, så meld deg gjerne på der også! 🙂

  2. Malene

    Er det vanlig at magen er veldig trøbblete den første tiden på lav fodmap?:/

    • Cecilie

      Jeg fikk faktisk nettopp spørsmål fra en annen en om akkurat det. Mange merker god bedring, eller ihvertfall ingen forverring, ganske raskt, mens andre må gå noen uker før de blir bedre. Noen få er faktisk blitt litt verre før de ble bedre og noen merker dessverre ingen bedring. Forskningen sier at 70% blir bedre av å følge lavFODMAP, dvs. at noen må høre til de 30% som ikke merker bedring. Når det er sagt ville jeg ikke gitt opp før etter en del uker. Har hørt om en del som har gått 4 og 5 uker før de er blitt bedre.

Send inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Finn ut mer om hvordan kommentardataene dine behandles.

Lignende innlegg

Hverdagen

Ingen tur til London…

Planen var altså at jeg skulle reist til London i går. Matmesse stod på kalenderen de kommende fire dagene, men jeg er fortsatt hjemme…. Magen min har vært på en snurr de siste 5-6 ukene og de siste 3 ukene har vekten begynt å falle (jeg må normalt sett...

Les mer...

This is my life low FODMAP lavFODMAP
Hverdagen

This is my life

This is my life Fra venste: Sirikit Lockert, redaktøren min fra Aschehoug, Christin Eide, fotografen min og meg. Denne reportasjen ble trykket i Åsane Tidende, lokalavisen der jeg bor, fredag 21. februar 2015. Jeg har postet hele artikkelen her både fordi jeg selv,...

Les mer...