Sjokoladesirup

Sjokoladesirup

Joda, du kan bruke o’boy, den er lavFODMAP den og. Fordelen med denne sirupen er at du kan eksperimentere med dine egne varianter med litt chili, vanilje, kanel og/eller kardemomme. Enkelt og utrolig godt i både melk og kaffe og ikke minst, på is… De som vil ha en sukkerfri variant kan sikkert bruke stevia, men det kan jeg lite om. Smak deg frem!

Til et glass sjokoladesirup trenger du:

60 g. kakaopulver

1 dl. vann

6 ss. sukker

2 ss. lønnesirup.

Fremgangsmåte: Bland alle ingrediensene i en kasserolle og varm forsiktig opp mens du rører. La blandingen stå på svak varme i noen minutter. Hell over på et rent glass med lokk.

 

Lagre

Cecilie Hauge Ågotnes

Cecilie Hauge Ågotnes

Grunder, Entreprenør, blogger og forfatter

Siden jeg alltid har likt å skrive ble det naturlig for meg å starte denne bloggen for å fortelle min IBS-historie. Jeg å dele hverdagen med irritabel tarm og alt som følger med, slik som hvordan jeg har praktisert lavFODMAP-dietten og hvordan det er å leve med kronisk sykdom.

Del denne oppskriften på:

2 Kommentarer

  1. Gastro

    Nam! ser fantastisk ut!

    Svar
    • Cecilie

      Da er det vel bare å sette i gang med bakingen? 😉 Xxx.

      Svar

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.